Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities

In deze Algemene voorwaarden van Click Support gevestigd aan de Groenendaal 54, 8219DC te Lelystad, KvK 77598504, worden de volgende definities gebruikt:

 

Algemene voorwaarden Deze algemene voorwaarden van Click Support.

Dienst(en) De door Click Support aan Opdrachtgever te leveren en geleverde diensten.

Offerte Het schriftelijke, mondelinge of digitale aanbod van Click Support om tegen een bepaalde prijs een bepaalde Dienst aan Opdrachtgever te leveren.

Opdrachtgever De Partij die de Diensten afneemt van Click Support, hetzij ten behoeve van de Opdrachtgever.

Overeenkomst Een overeenkomst tussen Opdrachtgever en Click Support voor de levering van de Dienst. Indien geen overeenkomst is getekend, zal de Offerte of enig ander document of middel waarin de voorwaarden voor de Dienst zijn vastgelegd, worden beschouwd als een “Overeenkomst” onder deze Algemene voorwaarden.

Partijen Opdrachtgever en Click Support gezamenlijk.

Partij Opdrachtgever of Click Support afzonderlijk.

Click Support De leverancier van de Dienst en wederpartij van Opdrachtgever.

 

Artikel 2. Toepasselijkheid

2.1 De Algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle werkzaamheden van Click Support.

2.2 De toepasselijkheid van enige algemene of bijzondere voorwaarden van Opdrachtgever, onder welke benaming dan ook, wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

2.3 Indien een bepaling van deze Algemene voorwaarden nietig is, vernietigd wordt of buiten toepassing wordt verklaard, dan zullen de overige bepalingen van deze Algemene voorwaarden volledig van kracht blijven. Click Support en Opdrachtgever zullen samen een nieuwe bepaling vaststellen welke wel is toegestaan en zullen daarbij zoveel mogelijk de het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht nemen.

2.4 Wanneer deze Algemene voorwaarden conflicteren met andere afspraken, prevaleren deze Algemene voorwaarden, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.

2.5 Wijzigingen van en aanvullingen op de Algemene voorwaarden zijn alleen geldig als deze schriftelijk of per e-mail zijn vastgelegd en gelden enkel voor de uitvoering van de betreffende Dienst. Opdrachtgever kan aan deze wijzigingen geen rechten ontlenen voor de toekomst.

 

Artikel 3. Offertes, Overeenkomsten

3.1 Offertes van Click Support zijn vrijblijvend en vervallen uiterlijk 30 dagen na de datum van de offerte. Per e-mail of mondeling gecommuniceerde tarieven of afspraken zullen worden beschouwd als gedane Offerte. Indien Opdrachtgever deze Offerte accepteert en Click Support deze acceptatie heeft bevestigd, is tussen Partijen een Overeenkomst tot stand gekomen. Een Overeenkomst zal tevens geacht zijn tot stand te zijn gekomen indien Click Support is begonnen met de uitvoering van de Diensten.

3.2 Indien de Opdrachtgever een reeds geaccepteerde Offerte annuleert vóórdat Click Support is begonnen met de uitvoering, is Opdrachtgever gehouden alle kosten, tijd en voorbereidingen van Click Support te vergoeden. Indien Opdrachtgever een geaccepteerde Offerte annuleert nádat Click Support is begonnen met de uitvoering, is Opdrachtgever gehouden het volledige Offerte bedrag te voldoen.

3.3 Click Support zal de Diensten zelfstandig verrichten, in lijn met de aanwijzingen en doelstellingen van Opdrachtgever. Click Support zal zich inspannen de Diensten naar beste inzicht en vermogen verrichten en zal daarbij de redelijke eisen van goed vakmanschap in acht nemen. Click Support garandeert echter niet dat de Diensten geschikt zijn voor het doel Opdrachtgever voor ogen hebben. Voor zover toegestaan bij wet zijn op de uitvoering van de Diensten door Click Support geen garanties van toepassing.

3.4 Partijen erkennen dat bij de uitvoering van de Diensten op geen enkele wijze een arbeidsrelatie zal ontstaan tussen Opdrachtgever en Click Support. Partijen gaan uitdrukkelijk een overeenkomst van opdracht aan zoals bedoeld in artikel 7:400 e.v. Burgerlijk Wetboek.

3.5 Indien op enig moment of om welke reden dan ook twijfel ontstaat over het bestaan van een arbeidsrelatie tussen Click Support en Opdrachtgever, zullen Partijen zich inspannen deze twijfel weg te nemen waarbij, voor zover noodzakelijk (zulks ter beoordeling van Click Support) zal worden overgegaan tot het ondertekenen van een modelovereenkomst van de Belastingdienst of tot het opstellen van een zelfstandigenverklaring.

3.6 Click Support is vrij om zonder toestemming van Opdrachtgever derden in te zetten voor het geheel of gedeeltelijk uitvoeren van de Dienst. Het inschakelen van derden geschiedt voor rekening en risico van Click Support. Click Support staat ervoor in dat bij vervanging sprake is van gelijke of soortgelijke geschiktheid.

 

Artikel 4. Meerwerk

4.1 Indien naar het oordeel van Click Support sprake is van meerwerk en dit naar het oordeel van Click Support gevolgen heeft voor de overeengekomen prijs en/of levertijd, zal Click Support in overleg treden met de Opdrachtgever.

4.2 Indien de Dienst niet voldoet aan de redelijke verwachtingen van de Opdrachtgever, kan Click Support de Dienst opnieuw uitvoeren of herstellen. Click Support mag deze werkzaamheden rekenen als meerwerk, tenzij er sprake is van een toerekenbare tekortkoming aan de zijde van Click Support.

 

Artikel 5. Prijzen

5.1 De overeengekomen prijzen uit de Offerte zijn leidend. Click Support is gerechtigd de prijzen aan het einde van elk kalenderjaar dan wel aan het einde van de initieel overeengekomen termijn waarin de Dienst wordt verricht, aan te passen.

5.2 De door Click Support opgegeven prijzen zijn gebaseerd op uitvoering van de opdracht in normale werktijden en exclusief reiskosten, onkosten, BTW en andere heffingen van overheidswege, tenzij anders is aangegeven.

5.3 Opdrachtgever hoeft geen aanbetaling te verrichten tenzij anders is vermeld in de Offerte.

5.4 Indien Click Support enige kosten moet maken via een derde partij voor het uitvoeren van de Dienst, en de prijzen van deze derde partij tussentijds wijzigen, mag Click Support deze verhoogde kosten doorberekenen.

 

Artikel 6. Levering

6.1 Click Support zal de Diensten verrichten gedurende de overeengekomen periode. De Diensten zien nooit toe op enig resultaat, Click Support zal enkel op basis van een inspanningsverplichting haar Diensten verrichten.

6.2 Click Support kan bepaalde condities verlangen voor het leveren van de Diensten. Opdrachtgever zal voor eigen risico en rekening zorgdragen voor het creëren van de gevraagde omstandigheden.

6.3 Indien Click Support niet of niet tijdig nakomt zal Opdrachtgever Click Support schriftelijk in gebreke stellen waarbij een redelijke termijn tot herstel wordt geboden. Indien nakoming in zijn geheel niet meer mogelijk is treedt het verzuim direct in.

6.4 Levering vindt plaats gedurende de door Partijen overeengekomen periode en op de door Partijen overeengekomen locatie.

 

Artikel 7. Facturering en betaling

7.1 Opdrachtgever zal een factuur binnen veertien (14) dagen na factuurdatum voldoen. Bezwaren tegen de hoogte van de factuur schorten de betalingsverplichting in geen geval op.

7.2 Opdrachtgever is niet gerechtigd om bedragen die Click Support aan Opdrachtgever verschuldigd is met de facturen te verrekenen.

7.3 Click Support is gerechtigd wettelijke rente, incassokosten of overige kosten op Opdrachtgever te verhalen indien Opdrachtgever tekortkomt in de nakoming van de verplichtingen uit deze Algemene voorwaarden, Offerte of Overeenkomst.

7.4 Click Support is te allen tijde gerechtigd haar verplichtingen ter zake van een Overeenkomst op te schorten indien en voor zover Opdrachtgever (gedeeltelijk) tekortkomt in de nakoming van de Overeenkomst.

 

Artikel 8. Keuring

8.1 Indien de Diensten ondanks het bepaalde in artikel 6.1 toch een resultaat opleveren, is Opdrachtgever gerechtigd het resultaat na levering te keuren.

8.2 Indien Opdrachtgever de geleverde Diensten geheel of gedeeltelijk afkeurt, zal Opdrachtgever dit onverwijld doch uiterlijk binnen 24 uur na constatering aan Click Support melden.

 

Artikel 9. Geheimhouding

9.1 Partijen zullen alle (vertrouwelijke) informatie die Partijen in het kader van de uitvoering van de Overeenkomst verkrijgen, geheimhouden en niet zonder schriftelijke toestemming van de andere Partij delen met derde partijen tenzij dit noodzakelijk is voor het leveren van de Dienst.

9.2 Click Support behoudt het recht voor om de bij de uitvoering van de Diensten opgedane kennis voor andere doeleinden te gebruiken.

 

Artikel 10. Intellectueel eigendom

10.1 Opdrachtgever zal de naam van Click Support en/of de namen van haar medewerkers niet gebruiken in publicaties en/of advertenties of anderszins zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Click Support.

10.2 De intellectuele eigendomsrechten behorende aan elke Partij zullen op geen enkele wijze worden overgedragen. Indien bij de uitvoering van de Dienst intellectuele eigendomsrechten ontstaan, verkrijgt Opdrachtgever een gebruiksrecht op de intellectuele eigendomsrechten ontstaan uit de Diensten na volledige betaling van de factuur van Click Support.

10.3 Click Support mag de resultaten van de Dienst gebruiken ter promotie van haar eigen Diensten en om het merk Click Support verder uit te breiden.

10.4 Click Support voert haar Diensten uit op aanwijzing van Opdrachtgever. Opdrachtgever garandeert dat de Dienst geen inbreuk maakt op enig intellectueel eigendomsrecht van derden.

10.5 Opdrachtgever vrijwaart Click Support tegen alle (dreigende) aanspraken van derden wegens een inbreuk op intellectuele eigendomsrechten.

Artikel 11. Overdracht rechten en verplichtingen

11.1 Opdrachtgever zal de Overeenkomst of de rechten en de verplichtingen die uit de Overeenkomst voortvloeien noch geheel, noch gedeeltelijk aan derden overdragen of uitbesteden zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Click Support welke haar toestemming niet op onredelijke gronden zal onthouden.

 

Artikel 12. Aansprakelijkheid

12.1 Voor zover bij wet toegestaan is Click Support niet aansprakelijk voor enige schade welke voor de Opdrachtgever of voor derden is ontstaan, tenzij er sprake is van grove schuld of opzet aan de zijde van Click Support. De aansprakelijkheid is in elk geval beperkt tot de hoogte van het factuurbedrag, dan wel, indien en voor zover er sprake is van een verzekerde schade, tot de hoogte van de onder de verzekering feitelijk uitgekeerde somma.

12.2 Aansprakelijkheid van Click Support voor indirecte schade, daaronder begrepen doch niet beperkt tot gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.

12.3 Click Support vrijwaart Opdrachtgever voor aanspraken van het Uitvoeringsinstituut werknemersverzekeringen en de Belastingdienst dan wel enig andere overheidsinstantie voor wat betreft niet afgedragen premies en belastingen, indien deze het gevolg zijn van een handelen of nalaten van Click Support, met inbegrip van eventuele aanspraken die voortkomen uit dan wel verband houden met de Wet arbeid vreemdelingen en de daaraan verwante wet- en regelgeving.

12.4 Opdrachtgever zal Click Support vrijwaren van enige aanspraken van derden, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van Click Support.

 

Artikel 13. Ontbinding en opzegging

13.1 Partijen kunnen de Overeenkomst per direct ontbinden indien één of meer van de volgende gebeurtenissen zich voordoen:

a). Een Partij haar verplichtingen uit de Overeenkomst na schriftelijke ingebrekestelling niet, niet tijdig of niet naar behoren nakomt;

b). Een Partij surseance van betaling heeft aangevraagd, in staat van faillissement verkeert, een verzoek tot het van toepassing verklaren van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen heeft ingediend of onder curatele wordt gesteld;

c). Geheel of gedeeltelijk beslag op het vermogen van de andere Partij wordt gelegd;

d). Een Partij haar onderneming staakt, fuseert, liquideert of overgaat tot overdracht van (een aanzienlijk deel van) haar onderneming.

13.2 Partijen kunnen de Overeenkomst te allen tijde en zonder opgave van redenen opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand.

 

Artikel 14. Overmacht

14.1 Indien Partijen door overmacht, zijnde een niet‑toerekenbare tekortkoming, niet aan hun verplichtingen jegens elkaar kunnen voldoen, worden die verplichtingen opgeschort voor de duur van de overmachtstoestand.

14.2 Onder overmacht wordt in ieder geval uitdrukkelijk wél verstaan: gebrek aan personeel, stakingen of ziekte van personeel.

14.3 De Partij die zich beroept op overmacht zal dit zo spoedig mogelijk onder opgave van redenen kenbaar maken aan de andere Partij.

14.4 Indien Click Support zich beroept op overmacht, zal zij zich voor zover mogelijk redelijkerwijs inspannen een derde partij te vinden die de Dienst in haar plaats kan uitvoeren, doch zonder verantwoordelijk te zijn voor de uitvoering van de Dienst door die derde.

 

Artikel 15. Toepasselijk recht

15.1 Op de Overeenkomst en deze Algemene voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

15.2 Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing op de Overeenkomst of deze Algemene voorwaarden.

15.3 Indien een geschil ontstaat tussen Partijen zullen zij zich redelijkerwijs inspannen om gezamenlijk het geschil op te lossen. Indien Partijen niet tot een oplossing komen zullen zij het geschil voorleggen aan een daartoe bevoegde rechter te Lelystad.